Webstrategi handler om kommunikation

En god webstrategi sikrer, at projektet ikke overskrider tidsplaner og budgetter - samt giver overblik. Den holder i sidste ende styr på tid og økonomi, så du kan sove roligt om natten.




Webstrategi handler om kommunikation

Du har sikkert mange mål, når du kigger efter en ny webløsning. Du vil måske sælge nye varer eller ændre holdninger til dine produkter og dit firma. Det kan lige så godt være, du vil opnå effektivisering og besparelser eller en bedre online kundeservice. Som sagt kan det være mange ting. Vi har prøvet det hele mange gange før i en årrække og er parate til at hjælpe dig hele vejen igennem - fra idé og tanker til handling. Hos os er du i gode og sikre hænder.

Fortæl os, hvad du vil

Der er ikke noget hokuspokus eller hemmeligheder i vores arbejde. Vi er gode til at lytte og starter derfor med en dialog. Du har sikkert også mange spørgsmål, som vi forsøger at besvare så godt som muligt. Vi slynger ikke om os med tekniske termer, for det handler ikke om teknik. Vi starter heller ikke med at vise dig flot grafik, farver eller design. Det er lidt ligesom når man f.eks. skal bygge et hus: Man starter ikke med byggematerialer, sømmenes størrelse eller tæppets farve, men med at snakke om hvilken hustype, man drømmer om.

Vi skal kunne forstå din forretning og dine behov

Vi stiller selv mange spørgsmål, for at kunne identificere målgrupper, målsætning og brugerbehov og opnår hermed en stærk webstrategi. Hver eneste detalje, selv dem der virker ubetydelige, skal kunne afklares og besvares. Det hjælper os og dig til at sætte fokus på det, der rent faktisk skal laves, for så kan du også være sikker på, at det leveres til tiden og til den aftalte pris.

Kommunikation er nøglen, men vi har en værktøjskasse

Snak er ikke alt, vi laver i denne fase. For at sikre os, at vi ikke ender med en forkert strategi, anvender vi i vores arbejde en del værktøjer, der giver rå tal og fakta, som aldrig fejler. Vi analyserer trafiktal og trafikanalyse, bl.a. ved hjælp af programmer som Google Analytics, Siteimprove eller Gemius, samt log filer fra den server som din nuværende løsning måtte ligge på.

Workshops og uformelle møder

I de mange projekter hvor vi har været involveret, har vi oplevet, at de bedste resultater opnås igennem uformelle møder. Der har alle arbejdstøj på, det gode humør og lysten til at gøre noget godt og finde de lyse ideer frem. I mange situationer, især hvor der er mange interessenter, har vi startet med en heldagsworkshop, hvor man virkelig får noget for pengene.

Vi foretager analyser og skaber webstrategier ved at arbejde tæt sammen med kunden. Ofte bruger vi workshops til at skabe den rigtige strategi: Den som bedst matcher kundernes behov og forretning.

Dynamisk strategi

IT- og især webteknologier er under konstant forandring, som fører til et konstant pres på de fleste virksomheder, især dem som ikke har langsigtede planer. Det er f.eks. umuligt for de fleste at få et nyt website hver gang der kommer noget nyt inden for området. Det er derfor yderst vigtigt at have en klar webstrategi, der kan sikre, at virksomhedens webbehov nemt og hurtig kan tilpasses uden de store investeringer.

Vores verden er foranderlig. Derfor skal en virksomheds webstrategi være så dynamisk, at den kan tilpasses nye forandringer og positioner. Vi foretager løbende målinger og revideringer af strategier for at sikre, at de er stærke og rustet til fremtiden.